Laatste dag in Qiyang

21 oktober 2016 - Qiyang, China

Na een heerlijke nachtrust ontwaakten wij in een droog Qiyang. De bewolking was iets meer weggetrokken en het uitzicht was al een stuk helderder en vriendelijker.

Na het Chinese ontbijt hebben we snel de spullen gepakt om richting Wuxi park te vertrekken. We hadden al veel gehoord over dit park en met de taxi werden we keurig voor de ingang afgezet.

Met het beeld van het Martyrs Park nog in het geheugen zagen we dat dit toch een ander park is. Natuurlijk ook kunstmatig aangelegd, maar met veel meer bebossing, water en rotspartijen waar je via stenen trappen overheen kon lopen. Toch kon het park ons wat minder bekoren, maar misschien had dat ook iets te maken met het jaargetijde. Wellicht is het in de lente en zomer een stuk mooiere met meer bloemen, nu waren het meer bomen waarvan sommige soorten al het blad hadden verloren.

Na bezoek aan het park zijn we richting stad vertrokken waar we in het centrum heerlijk hebben rondgezworven in wat kleinere Chinese straten met veel winkeltjes waarbij je je toch regelmatig afvraagt hoe de mensen hiervan kunnen bestaan, bijvoorbeeld je kunt prima een kapsalon (of in elk geval een soort van poging) starten, maar als je vervolgens in een rijtje van 5 zit, dan wordt de (haar)spoeling toch wel dun. Hetzelfde zie je met groente, kleding, etc. Waarschijnlijk is er een initiatiefnemer en als het aan lijkt te slaan wordt het snel gekopieerd.

Afijn, na heerlijk met ons vieren gewinkeld te hebben zijn we na het avondeten het grote plein opgegaan bij het hotel. Daar hadden we nog niet de gelegenheid voor gehad, enerzijds door het weer en anderzijds door het diner van gisteren. Vandaag was het echter droog en het plein was erg vol met Chinese stellen die aan het stijldansen waren, groepen mensen die alleen op muziek een aan het dansen waren, skaters, kinderen op fietsen en ook oudere mensen die aan het kuieren waren. Onze meisjes waren zich heerlijk aan het vermaken met een lichtgevende bal aan een elastiek en waren druk in het donker kunstjes aan het uitvoeren.

Al met al een fantastische dag gehad. Ongestoord onze gang kunnen gaan met tot slot een heerlijk laatste avond voordat we morgen afreizen naar Guilin.

Groeten van ons allemaal en tot de volgende keer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. "Buurvrouw" Jannie:
    21 oktober 2016
    Goed om te horen dat deze dag niet beheerst werd door rijstwijn en alles wat daar bij kwam maar dat jullie kunnen terug kijken op een fijne dag samen. Xx
  2. Martin en Ineke smit:
    21 oktober 2016
    nog een fijne tijd in China, en voor straks ook weer een hele goede terugreis.
  3. Geurt en Tea:
    22 oktober 2016
    Fijn dat jullie van deze dag hebben genoten, en heel veel plezier nog!!