Aankomst in China

9 oktober 2016 - Guangzhou, China

Hallo allemaal,

Het is nu zondagmiddag 18:00h in Guangzhou en zijn net terug van een wandeling in het lokale park, maar vraag is natuurlijk of de reis goed verlopen is...

Zaterdagochtend zijn we naar Schiphol vertrokken en de reis verliep goed. Parkeren op P3 ging ook snel dus we waren ruim op tijd bij vertrekhal 3, maar daar begint het...

De incheckbalie was wat lastig te vinden omdat Cor en Don deze verstopt hadden achter een horde mensen die wilden inchecken voor, wat volgens mij, een gratis vlucht naar de zon moest zijn. Vervolgens ga je via vertrekhal 3 omhoog en kom je bij een rij à la immigratiedienst India voor de bagagecheck. Na een 30 minuten doorlopen ging de controle well soepel.

Maar dan krijg je de paspoortcontrole nog waar iedereen zijn uiterste best doet om de wachttijd flink hoog te houden. Hoewel we bijna 3 uur voor vertrek op Schiphol aanwezig waren, hebben we ruim de helft van deze tijd doorgebracht met de formaliteiten, maar daarna ging het allemaal een stuk soepeler.

De vlucht naar Hong Kongo verliep super en de meisjes hebben zich goed vermaakt met de film, lezen, schrijven en tekenen. Slapen hebben ze maar niet gedaan. Bij aankomt in Hong Kongo moesten we overstappen naar Guangzhou en daar zie je dat alle controles best sneller kunnen, dus de pluim is voor Hong Kong. Het weer in Hong Kong was 27 graden in de ochtend, al best warm...

Bij aankomt op Guangzhou het spannende moment of de koffers zijn meegekomen en ook dat bleek gelukt, dus blij en moe richting douane. Na de douane stond Rose, onze gids al te wachten. Met 45 minuten in de auto zijn we aangekomen bij het Victory hotel en zijn eerst even een paar uurtjes gaan slapen.

Na de korte slaap even lekker naar het park en bij Lucy wat gedronken en nu klaar voor het diner. Morgen vliegen we door maar dit deel is prima gelukt.

Oh ja, de temperatuur is rond 26 graden met een lekker windje.

Groeten uit China van ons allemaal en tot de volgende keer.

P.S. Ik plaats nog wat foto's ook voor de eerste indruk...