Nazomeren in Guangzhou

15 oktober 2016 - Guangzhou, China

Vandaag hebben we een rustige dag in Guangzhou. Het is even lekker nazomeren met een temperatuur van rond de 30 graden. Het gedeelte waar wij zitten ligt op een soort eiland (Shamian Island) met heel veel bomen dus je kunt lekker in de schaduw lopen en de warmte is dan prima te houden.

Dit gedeelte is een rijker gedeelte van de stad wat goed te zien valt aan de mensen. Blijkbaar geven ze iPhones weg bij een bak Noodles, want vrijwel iedereen loopt tenminste met een iPhone 6 gecombineerd met selfie stick. Het motto lijkt te zijn, Me, Myself and my Selfie-stick.

Er wordt in dit gedeelte ook veel bruidsfoto's gemaakt maar ook veel foto reportages voor bruidskleding wat aangeeft dat ook de plaatselijke bevolking dit een erg mooie omgeving vindt.

Al rondlopend kwamen we terecht in een winkeltje waarvan we dachten dat die niet zo groot was, maar de eigenaar had zowel een kelder en zolder volgestouwd met van alles en nog wat. Je kunt daar terecht voor snuisterijen tot en met Chinese wurgstokjes met uitzondering van 1 ding namelijk stofdoeken.... Het was bijna letterlijk adembenemend hoeveel stof daar lag te verzamelen.

In de middag even geluncht bij Lucy en via het park weer teruglopen naar het hotel om de eerste spullen vast in te pakken, want morgen gaan we naar de de provincie Hunan, de provincie van Mi Kee.

's Avonds hebben we heerlijk met zijn allen aan de rivier gegeten en hebben genoten van de zwoele avond. Er was nog een dame die besloot dat het erg mooi zwemweer was en zij klom langs onze tafel richting rivier en ging daar 'heerlijk' zwemmen. Was net een video van Mi Kee aan het opnemen toen ze op het laatst de vrouw in de gaten kreeg :). Deze video staat ook de site.

Groeten van ons allemaal en tot horens uit Hunan.

Vers

1. Kimmie: