De trein is zo gek nog niet...

16 oktober 2016 - Changsha, China

Nooit gedacht dat ik deze woorden uit mijn mond zou kunnen krijgen, maar we hebben vandaag een reis gemaakt met de trein en op deze manier reizen past wel bij mij/ons.

Vanochtend zijn we om 09:00h opgehaald en met een voortreffelijke luxe auto richting station gebracht. In de auto zeiden we al dat zo doorrijden ook niet verkeerd was. We werden bij een vrij nieuw station afgezet die niet onder doet voor een gemiddelde vertrekhal, alleen zonder ellenlange security check e.d. Om stipt 11:15 (hint NS, stipt 11:15h het kan dus wel) gingen we in de hogesnelheidslijn richting Changsha.

Beenruimte in overvloed en met 300km/h reizen. Je hebt geen idee van de snelheid als je aan boord bent. Het blijft heerlijk stil in de coupe of je nu 130 of 300 rijdt. Super, kan niets anders zeggen. Zo hoort de trein te zijn :).

Aangekomen op Changsha station (ook nu weer stipt op tijd) opgewacht door onze vrolijke gids me de toepasselijke naam 'Smile'. Hij had een oranje shirt aangetrokken met nummer 11 en de naam Robbel of zo iets, schijnt iets met voetballen te maken te hebben ;) om vervolgens per auto naar het hotel gebracht te worden. Deze auto was iets ouder met bijna 3 ton op de teller :).

Eerste indruk van Changsha is dat het hier een stuk chaotischer is dan wij zagen in Guangdong. Eerste conclusie is ook dat Guangdong een rijkere provincie is dan Hunan. Het verkeer is ook meer herkenbaar, ongestructureerd en vooral duwen en toeteren.

Het weer is hier 27 graden, wel met bewolking. Ondertussen aangekomen in het Dolton hotel waar we in 2005 zaten voor Mi Kee. Heel herkenbaar :). We zitten op een fraaie dubbele kamer op verdieping 37!Straks eerst maar even de keuken proberen.

Tot de volgende keer maar weer. Groeten vanuit Changsha van ons allemaal.

1. "Buurvrouw" Jannie:
    16 oktober 2016
    Wat een geweldige ervaring is dit toch voor jullie en wat verschrikkelijk leuk om hier op deze manier van mee te genieten. Volgens mij kunnen jullie hier de spoorwegen nog iets leren. Geniet ook hier weer van alles wat komen gaat. Ik volg jullie op de voet!!!! Nou ja bij wijze van spreken natuurlijk!!! Liefs van mij. Xxx
  2. Jeannette Buitink:
    16 oktober 2016
    Wat leuk om met jullie mee te reizen. Dat de NS wat kan leren van de Chinezen hadden wij ook al geconcludeerd. We blijven jullie volgen. Leuk.
  3. Martin en Ineke smit:
    ziet er super uit! ;)
  4. Ghua:
    Hallo Mi Kee,

Hoe is het in het Dolton hotel?
    Ik vond het daar groot en leuk!

Groetjez Ghua
  5. Kimmie:
    17 oktober 2016
    Wauw lekker hoog !
    En de groetjes van mijn moeder !

Groeties kimly
  6. Mi Kee:
    18 oktober 2016
    Hallo Ghua,

Ik vond het Dolton groot en wel mooi. We zaten ook heel erg hoog op verdieping 37.

Groetjes,
    Mi Kee
  7. Mieke en Herman:
    18 oktober 2016
    Heerlijk toch weer terug in het Dolton hotel heel herkenbaar, wij hebben in 2014 ook gebruik gemaakt van de hoge snelheidstrein, was toen net pas geopend en wij waren net zo verrast