Rustige dag in Zhanjiang

13 oktober 2016 - Zhanjiang, China

IMG_4404Vandaag stond er niets op het programma en hadden we ons voorgenomen om het strand van Zhanjiang te bekijken.

Na een goed ontbijt de spullen verzameld en met de taxi naar de boulevard gereden. De taxi parkeerde vlak bij een beeld en toen we dichterbij kwamen zagen we dat het een standbeeld van een zwemster was.

IMG_4412Op het beeld stonden de olympische ringen en Yu Mei vroeg wat dit beeld was. Op mijn opmerking dat dit ging om het olympisch naaktzwemmen over 100 meter was haar reactie alleen "ok" ;) Heerlijk zo'n goedgelovige dame.

Het strand was erg mooi en we hebben ook een aantal schelpen gevonden die we niet  in Julianadorp hebben aangetroffen.

In het zand zaten veel kleine gaatjes waar regelmatig krabbetjes naar boven kwamen en was leuk vermaak om dat te zien. De wind was goed om te kiten, maar zagen alleen een paar windsurfers. Er stonden ook bordjes op het strand en terwijl ik de tekst probeerde te vertalen met WeGo was het hopen dat er geen 'Gevaar drijfzand' op zou staan, maar het bleek 'Niet zwemmen' te zijn :)

Ook hebben we een vergelijkend McDonalds warenonderzoek uitgevoerd en volgens Mi Kee waren de cheeseburgers prima. Ach, waar leg je de lat ;), het is binnen te houden maar het assortiment is aardig vergelijkbaar.

Tussendoor nog door de shopping malls gelopen en we zagen heel veel van hetzelfde en weinig bezoekers. Je vraagt je dan wel af hoe de mensen hiervan kunnen bestaan.

Nadat we uitgekeken waren zijn we terug naar het hotel gegaan en zijn we vast voorbereidingen gestart voor de reis terug naar Guangzhou waar we nog een paar dagen zijn voordat we naar de provincie Hunan afreizen.

Iedereen allemaal de hartelijke groeten en tot de volgende keer maar weer.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Bart & Ghua:
    13 oktober 2016
    Ziet er prachtig uit. Geniet er van !
    Groetjes van ons
  2. Andre & Nancy:
    14 oktober 2016
    Gaat zo te zien allemaal voorspoedig. Leuk om te zien (en te lezen) wat jullie dagelijks meemaken. Is wel intensieve reis, zo te zien, maar erg mooi om te doen. We zitten komende week op Mallorca, maar zullen het allemaal blijven volgen! Groetjes, Andre, Nancy & kids
  3. Nicole:
    14 oktober 2016
    Zo te zien genieten jullie ontzettend van de kids en het avontuurlijke China! Het is toch steeds weer een belevenis daar! Geniet er samen van!

Groetjes Guido, Nicole en Lynn
  4. Jan en Wil:
    15 oktober 2016
    heel bijzonder alles om te zien en jullie zien het van dichtbij .en Opa en zijn vrienden kunnen beter daar komen vissen dan vangen zij zeker wel vis.
    er zal nog wel vel meer moois te zien zijn .dus geniet maar samen
    lieve groetjes
  5. Bart & Ghua:
    15 oktober 2016
    Hoi Mi Kee en Yu Mei,
    Dat waren mooie schelpen hoor.
    En morgen gaan jullie naar Hunan. veel plezier nog in China!
    Groetjes Ghua
  6. Immy:
    18 oktober 2016
    leuk hoor al jullie belevenissen te volgen, geniet ervan met z'n allen!
    Liefs Emiel Immy en Nora xx